YOGAHOLD FRA UGE 8 TIL OG MED UGE 18

MANDAGE:

Mandage kl. 17.00 – 18.30 FUNKTIONEL YOGA OG STILEL FLOW (fuld booket)

Mandage kl. 19.00 – 20.30 YIN YOGA OG STILLE FLOW (fuld booket)

10 x 1,5 t – Pris 850 kr.

 

TIRSDAGE:

Tirsdage kl. 08.30 – 10.00 YIN YOGA OG STILLE FLOW (fuld booket)

Tirsdage kl. 10.30 – 12.00 BREATING IN MOVEMENT (TEORI OG PRAKSIS) (fuld booket)

10 x 1,5 t – Pris 850 kr.

 

ONSDAGE:

Onsdage kl. 17.00 – 18.30 YIN YOGA OG STILLE FLOW (fuld booket)

Onsdage kl. 19.00 – 20.30 FUNKTIONEL YOGA OG STILLE FLOW (fuld booket)

10 x 1,5 t – Pris 850 kr.

 

TORSDAGE:

Torsdage kl. 08.30 – 10.00 FUNKTIONEL YOGA OG STILLE FLOW (fuld booket)

Torsdage kl. 10.30 – 12.00 FUNKTIONEL YOGA OG STILLE FLOW (fuld booket)

10 x 1,5 t – Pris 850 kr.

 

Holdet aflyses ved mindre end 6 tilmeldte (Pengene refunderes)

 

 

YOGA OG STILLE FLOW 

Der er fokus på nærvær og bevidsthed.

Roligt bliver du guidet gennem kroppen. 

Undervisningen er en blanding af flere yogastile, min undervisning tager udgangspunkt i vinyasa flow, hatha yoga, yin yoga og restorativ yoga. Undervisningen er sansende og bevidst. 

Jeg har fokus på at guide med forståelse for sammenhængen i kroppen – bindevævet, muskelgrupper, led, knogler, nervesystemet m.m. 

Du bliver guidet ind i stille flows, stående, siddende og liggende øvelser.

Øvelserne bidrager til styrke, smidighed, balance, bevidsthed og ro.

 

Du mærker

  • og opbygger styrke både fysisk og mentalt.
  • og løsner for sammenklistret bindevæv. 
  • og forbedre din vejrtrækning. 
  • forbedre din balance

Bindevæv findes overalt i hele kroppen, og i undervisningen arbejder du både passivt og aktivt med bindevævet. 

Aktivt arbejder vi med at styrke kroppens mange forskellige muskelgrupper.

Åndedrættet og den meditative del er en stor del af undervisningen.

Som afslutning veksles mellem afspænding, visualiserings meditation, yoga nidra og guidet meditation.

Jeg tillader også, at jeg fletter min viden om funktionel neurologi ind i undervisningen. Ind i mellem bruger vi bløde bolde til at massere bindevævet.

 

 

YIN YOGA OG STILLE FLOW

Blid, nærværende og sansende stillinger, der er med til at løsne for “stift” stagneret væv.
 
Du vil træne din opmærksomhed indefra og ud, og bliver mere bevidst om din krops reaktioner.
 
“Nonverbal terapi for krop, sind og sjæl”
 
Yin yoga er enkle siddende eller liggende “passive” stillinger – stille passivt og meditativt eller blide svingninger, bølger eller fluktuationer.
 
Yin yoga er et fantastisk supplement til al anden træning. Yin yoga er en passiv yogaform, hvor der fuld fokus på bindevævet.
 
I min undervisning kombinerer jeg den passive yin yoga med stille flows der understøtter arbejdet med bindevævet.
 
Bindevæv findes overalt i kroppen som et støttevæv for dine knogler, muskler, organer, blodårer og nervebaner – endda helt ned i celleplan. Med yin yoga stimulerer du dit bindevæv til at blive “stærkere”, elastisk og mere fleksibelt.
 
Hvis vi af en eller flere årsager, ikke bruger/aktiverer hele kroppen, har bindevævet det med at “klistre” sammen. Dette kan føre til et ufleksibelt og stift væv, og endda give diffuse smerter.
 
Yin yoga og stille flow er storset for alle uanset alder, køn og fysisk form.
 
I Yin yoga undervisningen møder du også MFR som er en forkortelse af MyoFasciaRelease. Her anvendes forskellige bløde bolde til at give en let massage til bindevævet. Dette har en stor virkning i de efterfølgende yin yoga øvelser.
 
Undervisningen kan være stille, med blid musik eller små fortællinger.
 

 

BREATHING IN MOVEMENT

Vi kan arbejde med kroppen bevidst og ubevidst. Din krop er super-smart og super-intelligent, men det kræver ofte, at du stopper op og bliver bevidst og lærer at lytte til kroppen. Det kan vi bl.a lære gennem yoga og meditation. Jeg er super glad for at kunne bidrage med dette. 

“BREATHING IN MOVEMENT” er et nyt tiltag hos Yogastudie. 

Dit nervesystem, dit åndedræt og din krops bindevævs netværk er sansende og sensitiv – og ubevidst er en del af kroppens hjælpere. 

I perioder – korte som lange – kan dette system være mere belastet (stress, traume, sygdom m.m) end godt er, og ubevidst ændre åndedrættet sig, nervesystemet påvirkes og dit bindevæv bliver mere “stift” end godt er. Kroppen reagerer på livet !

Breathing in movement er en veksling mellem teori og praksis. Simple øvelser og bevægelser, massage med bolde, brug af varme og tyngde, samt meditation og afspænding, der har fokus på at give plads til åndedrættet og livet!

 

ANDET:

I min planlægning af programmerne, tænker jeg også chakraenergisystemerne og meridianenergibanerne med ind i undervisningen. 

Jeg udvikler løbende min undervisning – dels via egen praksis, men også relevante kurser og efteruddannelser.

Yogastudie tilhører ikke nogen bestemt yogaretning. Jeg har været under uddannelse hos Yogahuset i Odense, der tager udgangspunkt i Hatha og iyengar yoga. Jeg har Jo Phee´s yin yogalæreruddannelse, samt efteruddannelse i yin yoga hos Yvonne Hansen. Derudover har jeg taget en del kurser i anatomi, neorologi, åndedrættet, kurser med fokus på åndedrættet m.m.

Jeg forsøger, at hjælpe alle deltager til at får det bedste ud af stillingerne, sådan at de enkelte stillinger udføres anatomisk efter den enkeltes krop og skelet variation.

Jeg har en intension om, at forstå yogaen fra så mange vinkler som mulig, og med respekt for det som ikke skal forstås.

Hvis der er behov for at du bliver støttet i de forskellige stillinger har yogastudie mange forskellige former for hjælpemidler/udstyr. Ligeledes har yogastudie gode skridsikre yogamåtter, dejlig varme uldtæpper m.m 

 

HVAD GØR YOGA FOR DIG ? TILBAGEMELDINGER FRA DELTAGERNE :

 

“Yoga gør for mig at jeg i den 1 1/2 time slapper helt af, for kroppen strukket, masseret og bevæget på en anden måde. Et skønt afbræk i en travl hverdag, hvor man for lov til at mærke sig selv og mærke efter i kroppen. Har det så godt hver gang jeg kører hjem fra yogatimen”

Agathe 

 

“Jeg har nu deltaget i yin-yoga i en sæson. Har også prøvet funktionel- og restorativ-  yoga.

Jeg er et meget aktivt menneske som udover mit job som efterskolelærer, har islandsk hest og dyrker crossfit. 

Jeg var faktisk i tvivl om, om jeg kunne finde ro i kroppen til yin-yoga. Men det det gået over alt forventning. Glæder mig altid til tirsdag formiddag, hvor jeg får 1,5 time helt i ro, hvor jeg kun har fokus på min krop, og hvor man i stedet for at presse sin krop lytter til den og mærker efter.

Synes yoga fungerer rigtig godt for mig i samspil med en aktiv hverdag med ”hård træning

Louise

 

HOLDSTØRRELSE

Mine yogahold er på max. 10 deltager

For yderligere spørgsmål eller oplysninger er du velkommen til at kontakte mig på mobil 61 30 85 30 eller info@kostguiden.dk

 

BYTTE HOLD:

Er du tilmeldt et af yogastudiet hold, får du muligheden for internt holdene imellem at bytte hold. Dette er en fordel hvis du en uge er forhindret i at deltage på det hold du er tilmeldt.

 

ANDRE FORDELE:
Er du tilmeldt et af Yogastudiets hold, får du rabat på alle Workshops. 

 

UDSTYR:
Yogastudiet har måtter, puder, blokke, bælte, tæpper, lækkert yogatøj mm

 

BETINGELSER:

Din deltagelse er på dit eget ansvar, jeg fraskriver mig ansvar for sygdom, skader eller lignende – men gør mit for at passe godt på dig og minde dig om, selv at mærke efter undervejs.

Tilmeldingen er bindende.

Vi er alle forskellige og det er vigtig at tage med i sin yogapraksi