DROP – INN YOGA

SOMMERYOGA 

DROP – INN BOOKING
KLIK PÅ DE ØNSKEDE TIDSPUNKTER OG BOOK VIA LINK

 

FUNKTIONEL YOGA
YIN OG STILLE FLOW

VARIGHED: 1 TIME
7 – 9 DELTAGER PR. HOLD
PRIS 65 KR./GANG

 

STILLETIME/RESTORATIV YOGA – RO TIL DIT NERVESYSTEM

VARIGHED: 1 TIME
7 – 9 DELTAGER PR. HOLD 
65 KR./GANG

 

5 KLIPS KLIPPEKORT 290 KR. 
KØBES I BOOKINGSYSTEMET. DU SKAL HER VÆRET LOGGET IND, OG DU VIL MØDE EN FANE DER HEDDER KØB KLIPPEKORT. HER KAN DU KØBE KLIPPEKORTET DER HEDDER SOMMERYOGA 2021.
DU BOOKER MED DINE KLIP UNDER DE ØNSKEDE TIDSPUNKTER.


Uge 20

Mandag den 17. maj kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow

Mandag den 17. maj kl. 18.30 – 19.30 Stilletime/Restorativ yoga

 

Tirsdag den 18. maj kl. 9.00 – 10.00 Yin og stille flow
Tirsdag den 18. maj kl. 17.00 – 18.00 Funktionel yoga 

 

Onsdag den 19. maj kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow

Onsdag den 19. maj kl. 18.30 – 19.30 Funktionel yoga

 

Torsdag den 20. maj kl. 9.00 – 10.00 Funktionel Yoga 
Torsdag den 20. maj kl. 17.00 – 18.00 Funktionel Yoga

 

Uge 21
Tirsdag den 25. maj kl. 9.00 – 10.00 Yin og stille flow
Tirsdag den 25. maj kl. 17.00 – 18.00 Funktionel yoga 

 

Onsdag den 26. maj kl. 9.00 – 10.00 Stilletime/Restorativ yoga 
Onsdag den 26. maj kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow
Onsdag den 26. maj kl. 18.30 – 19.30 Funktionel yoga 

 

Torsdag den 27. maj kl. 9.00 – 10.00 Funktionel Yoga 
Torsdag den 27. maj kl. 17.00 – 18.00 Funktionel Yoga

 

Uge 22
Mandag den 31. maj kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow

Mandag den 31. maj kl. 18.30 – 19.30 Stilletime/Restorativ yoga

 

Tirsdag den 1. juni kl. 9.00 – 10.00 Yin og stille flow
Tirsdag den 1. juni kl. 17.00 – 18.00 Funktionel yoga 

Onsdag den 2. juni kl. 9.00 – 10.00 Stilletime/Restorativ yoga 
Onsdag den 2. juni kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow
Onsdag den 2. juni kl. 18.30 – 19.30 Funktionel yoga 

 

Torsdag den 3. juni kl. 9.00 – 10.00 Funktionel Yoga 
Torsdag den 3. juni kl. 17.00 – 18.00 Funktionel Yoga

 

Uge 23
Mandag den 7. juni kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow
Mandag den 7. juni kl. 18.30 – 19.30 Stilletime/Restorativ yoga

 

Torsdag den 10. juni kl. 9.00 – 10.00 Funktionel Yoga 
Torsdag den 10. juni kl. 17.00 – 18.00 Funktionel Yoga

 

Uge 24
Mandag den 14. juni kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow

Mandag den 14. juni kl. 18.30 – 19.30 Stilletime/Restorativ yoga

 

Tirsdag den 15. juni kl. 9.00 – 10.00 Yin og stille flow
Tirsdag den 15. juni kl. 17.00 – 18.00 Funktionel yoga 

Onsdag den 16. juni kl. 9.00 – 10.00 Stilletime/Restorativ yoga 
Onsdag den 16. juni kl. 17.00 – 18.00 Yin og stille flow
Onsdag den 16. juni kl. 18.30 – 19.30 Funktionel yoga 

 

Torsdag den 17. juni kl. 9.00 – 10.00 Funktionel Yoga 
Torsdag den 17. juni kl. 17.00 – 18.00 Funktionel Yoga

 

Uge 25
Tirsdag den 22. juni kl. 9.00 – 10.00 Yin og stille flow
Tirsdag den 22. juni kl. 17.00 – 18.00 Funktionel yoga 

Tirsdag den 22.juni kl. 18.30 – 19.30 Yin og stille flow

 

Torsdag den 24. juni kl. 9.00 – 10.00 Funktionel Yoga 

 

CORONARESTRIKTIONER:

  • Medbring egen måtte, tæpper, evt. pude, blokke m.m
  • coronapas 

 

Holdet aflyses ved mindre end 5 tilmeldte (Pengene refunderes)

 

 

FUNKTIONEL/HATHA YOGA

Der er fokus på nærvær og bevidsthed.

Roligt bliver du guidet gennem kroppen. 

Undervisningen tager udgangspunkt i mange af de klassiske Hatha yoga og yin yoga øvelser.

Jeg har fokus på at guide med forståelse for sammenhængen i kroppen – bindevævet, muskelgrupper, led, knogler, nervesystemet m.m. 

Du bliver guidet ind i stille flows, stående, siddende og liggende øvelser.

Øvelserne bidrager til styrke, smidighed, balance og ro.

 

 

Du mærker

  • og opbygger styrke både fysisk og mentalt.
  • og løsner for sammenklistret bindevæv. 
  • og forbedre din vejrtrækning. 
  • forbedre din balance

Bindevæv findes overalt i hele kroppen, og i funktionel yoga arbejder vi både passivt og aktivt med bindevævet. 

Aktivt arbejder vi med at styrke kroppens mange forskellige muskelgrupper.

Åndedrættet og den meditative del er en stor del af undervisningen.

Som afslutning veksles mellem afspænding, visualiserings meditation, yoga nidra og guidet meditation.

I min yogaundervisning inddrager jeg det bedste fra yogastilarterne hatha, vinyasa, yin, og restorativ yoga.

Jeg tillader også, at jeg fletter min viden om funktionel neurologi ind i undervisningen. Ind i mellem bruger vi bløde bolde til at massere bindevævet.

 

 

YIN YOGA OG STILLE FLOW

Yin yoga er et fantastisk supplement til al anden træning. Yin yoga er en passiv yogaform, hvor der fuld fokus på bindevævet.

I min undervisning kombinerer jeg den passive yin yoga med stille flows der understøtter arbejdet med bindevævet.

Bindevæv findes overalt i kroppen som et støttevæv for dine knogler, muskler, organer, blodårer og nervebaner – endda helt ned i celleplan. Med yin yoga stimulerer du dit bindevæv til at blive “stærkere”, elastisk og mere fleksibelt.

 

 

 

Hvis vi af en eller flere årsager, ikke bruger/aktiverer hele kroppen, har bindevævet det med at klistre sammen. Dette han føre til et ufleksibelt og stift væv, og endda give diffuse smerter. 

Yin yoga er enkle siddende eller liggende stræk på 3 – 5 minutter. En nærværende indadvendt praksis, hvor du træner din tålmodighed, accept og udholdenhed. Yin yoga er storset for alle uanset alder, køn og fysisk form.

 

I Yin yoga undervisningen møder du også MFR som er en forkortelse af MyoFasciaRelease. Her anvendes forskellige bolde til at give en let massage til bindevævet. Dette har en stor virkning i de efterfølgende yin yoga øvelser.

 

 

STILLETIME/RESTORATIV YOGA

Her i sommersæsonen tilbyder jeg “Stilletime”/Restorativ yoga, der byder på rolige og forsigtige opbyggende
yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. Hver yogastilling holdes i 5-25 min. I denne time møder du 2-3 stillinger. Den sidste stilling er en støttet savavsana (hvilestilling). Her vil du blive guidet i et mere roligt åndedræt, og møde visualiseringsøvelser, meditationsøvelser eller en kropsafspænding.  

Læs mere om restorativ yoga her 

 

 

 

 

 

ANDET:

I min planlægning af programmerne, tænker jeg også chakraenergisystemerne og meridianenergibanerne med ind i undervisningen. 

Jeg udvikler løbende min undervisning – dels via egen praksis, men også relevante kurser og efteruddannelser.

Yogastudie tilhører ikke nogen bestemt yogaretning. Jeg har været under uddannelse hos Yogahuset i Odense, der tager udgangspunkt i Hatha og iyengar yoga. Jeg har Jo Phee´s yin yogalæreruddannelse, samt efteruddannelse i yin yoga hos Yvonne Hansen. Derudover har jeg taget en del kurser i anatomi, neorologi, åndedrættet, kurser med fokus på åndedrættet m.m.

Jeg forsøger, at hjælpe alle deltager til at får det bedste ud af stillingerne, sådan at de enkelte stillinger udføres anatomisk efter den enkeltes krop og skelet variation.

Jeg har en intension om, at forstå yogaen fra så mange vinkler som mulig, og med respekt for det som ikke skal forstås.

Hvis der er behov for at du bliver støttet i de forskellige stillinger har yogastudie mange forskellige former for hjælpemidler/udstyr. Ligeledes har yogastudie gode skridsikre yogamåtter, dejlig varme uldtæpper m.m 

 

HVAD GØR YOGA FOR DIG ? TILBAGEMELDINGER FRA DELTAGERNE :

 

“Yoga gør for mig at jeg i den 1 1/2 time slapper helt af, for kroppen strukket, masseret og bevæget på en anden måde. Et skønt afbræk i en travl hverdag, hvor man for lov til at mærke sig selv og mærke efter i kroppen. Har det så godt hver gang jeg kører hjem fra yogatimen”

Agathe 

 

“Jeg har nu deltaget i yin-yoga i en sæson. Har også prøvet funktionel- og restorativ-  yoga.

Jeg er et meget aktivt menneske som udover mit job som efterskolelærer, har islandsk hest og dyrker crossfit. 

Jeg var faktisk i tvivl om, om jeg kunne finde ro i kroppen til yin-yoga. Men det det gået over alt forventning. Glæder mig altid til tirsdag formiddag, hvor jeg får 1,5 time helt i ro, hvor jeg kun har fokus på min krop, og hvor man i stedet for at presse sin krop lytter til den og mærker efter.

Synes yoga fungerer rigtig godt for mig i samspil med en aktiv hverdag med ”hård træning

Louise

 

HOLDSTØRRELSE

Mine yogahold er på max. 9 deltager

For yderligere spørgsmål eller oplysninger er du velkommen til at kontakte mig på mobil 61 30 85 30 eller info@kostguiden.dk

 

BYTTE HOLD:

P.G.A COVID 19 RESTRIKTIONER ER DET PT IKKE MULIGT AT BYTTEHHOLD.
Er du tilmeldt et af yogastudiet hold, får du muligheden for internt holdene imellem at bytte hold. Dette er en fordel hvis du en uge er forhindret i at deltage på det hold du er tilmeldt.

 

ANDRE FORDELE:
Er du tilmeldt et af Yogastudiets hold, får du rabat på alle Workshops. 

 

UDSTYR:
Yogastudiet har måtter, puder, blokke, bælte, tæpper, lækkert yogatøj mm

 

BETINGELSER:

Din deltagelse er på dit eget ansvar, jeg fraskriver mig ansvar for sygdom, skader eller lignende – men gør mit for at passe godt på dig og minde dig om, selv at mærke efter undervejs.

Der oprettes hold ved 8 deltager

Tilmeldingen er bindende.

Vi er alle forskellige og det er vigtig at tage med i sin yogapraksis