YOGAHOLD FRA UGE 1

 

YIN YOGA HOLD (max 9 deltager):

Mandage kl. 17.00 – 18.30 YIN YOGA fra uge 1 – 17 i alt 14 x 1,5 time (venteliste)

Tirsdage kl. 9.00 – 10.30 YIN YOGA fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time  (booket)

Torsdage kl. 17.00 – 18.30 YIN YOGA fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time (booket)

 

 

 

FUNKTIONEL/HATHA YOGA (max 9 deltager):

Tirsdage kl. 17.00 – 18.30 fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time (booket)

Onsdage kl. 17.00 – 18.30 fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time (booket)

Onsdage kl. 19.00 – 20.30 fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time (venteliste)

Torsdage kl. 08.00 – 09.30 fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time (venteliste)

Torsdage kl. 10.00 – 11.30 fra uge 1 – 16 i alt 14 x 1,5 time (1 ledig plads)

 

 
 
 
RESTORATIV YOGA (max 6 deltager):
 
 

 

 

 

PRIS:

Yin yoga: 1,5 time x 14 = 1120 kr.

Funktionel / Hatha yoga: 1,5 time x 14 = 1120 kr.

Restorativ yoga hold: 2 timer x 4 = 675 kr.

 

 

TILMELDING:

Tilmelding er åbent fra uge 48.

Hvis det ønskede hold er fuldtegnet, skriv endelig en sms på 61308530 eller mail til info@kostguiden.dk, for at høre om der er plads på et hold eller at komme på venteliste.

 

 

FUNKTIONEL/HATHA YOGA

Der er fokus på nærvær og bevidsthed.

Roligt bliver du guidet gennem kroppen. 

Undervisningen tager udgangspunkt i mange af de klassiske Hatha yoga og yin yoga øvelser, men med fokus og guidning på bindevævet i kroppen. 

Du bliver guidet ind i stille flows, stående, siddende og liggende øvelser.

 

 

 

Du mærker

  • og opbygger styrke både fysisk og mentalt.
  • og løsner for sammenklistret bindevæv. 
  • og forbedre din vejrtrækning. 
  • forbedre din balance

Bindevæv findes overalt i hele kroppen, og i funktionel yoga arbejder vi både passivt og aktivt med bindevævet. 

Åndedrættet og den meditative del er en stor del af undervisningen.

Som afslutning veksles mellem afspænding, visualiserings meditation, yoga nidra og guidet meditation.

I min yogaundervisning inddrager jeg det bedste fra yogastilarterne hatha, vinyasa, yin, og restorativ yoga.

Jeg tillader også, at jeg fletter min viden om funktionel neurologi ind i undervisningen. Ind i mellem bruger vi bløde bolde til at massere bindevævet.

 

YIN YOGA

Yin yoga er et fantastisk supplement til al anden træning. Yin yoga er en passiv yogaform, hvor der fuld fokus på bindevævet.

Bindevæv findes overalt i kroppen som et støttevæv for dine knogler, muskler, organer, blodårer og nervebaner – endda helt ned i celleplan. Med yin yoga stimulerer du dit bindevæv til at blive “stærkere”, elastisk og mere fleksibelt.

 

Hvis vi af en eller flere årsager, ikke bruger/aktiverer hele kroppen, har bindevævet det med at klistre sammen. Dette han føre til et ufleksibelt og stift væv, og endda give diffuse smerter. 

Yin yoga er enkle siddende eller liggende stræk på 3 – 5 minutter. En nærværende indadvendt praksis, hvor du træner din tålmodighed, accept og udholdenhed. Yin yoga er storset for alle uanset alder, køn og fysisk form.

 

I Yin yoga undervisningen møder du også MFR som er en forkortelse af MyoFasciaRelease. Her anvendes forskellige bolde til at give en let massage til bindevævet. Dette har en stor virkning i de efterfølgende yin yoga øvelser.

 

RESTORATIV YOGA

Restorativt yoga byder på rolige og forsigtige opbyggende
yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. Hver yogastilling holdes i 5-25 min.

 

ANDET:

I min planlægning af programmerne, tænker jeg også chakraenergisystemerne og meridianenergibanerne med ind i undervisningen. 

Jeg udvikler løbende min undervisning – dels via egen praksis, men også relevante kurser og efteruddannelser.

Yogastudie tilhører ikke nogen bestemt yogaretning. Jeg har været under uddannelse hos Yogahuset i Odense, der tager udgangspunkt i Hatha og iyengar yoga. Jeg har Jo Phee´s yin yogalæreruddannelse, samt efteruddannelse i yin yoga hos Yvonne Hansen. Derudover har jeg taget en del kurser i anatomi, neorologi, åndedrættet, kurser med fokus på åndedrættet m.m.

Jeg forsøger, at hjælpe alle deltager til at får det bedste ud af stillingerne, sådan at de enkelte stillinger udføres anatomisk efter den enkeltes krop og skelet variation.

Jeg har en intension om, at forstå yogaen fra så mange vinkler som mulig, og med respekt for det som ikke skal forstås.

Hvis der er behov for at du bliver støttet i de forskellige stillinger har yogastudie mange forskellige former for hjælpemidler/udstyr. Ligeledes har yogastudie gode skridsikre yogamåtter, dejlig varme uldtæpper m.m 

 

HVAD GØR YOGA FOR DIG ? TILBAGEMELDINGER FRA DELTAGERNE :

 

“Yoga gør for mig at jeg i den 1 1/2 time slapper helt af, for kroppen strukket, masseret og bevæget på en anden måde. Et skønt afbræk i en travl hverdag, hvor man for lov til at mærke sig selv og mærke efter i kroppen. Har det så godt hver gang jeg kører hjem fra yogatimen”

Agathe 

 

“Jeg har nu deltaget i yin-yoga i en sæson. Har også prøvet funktionel- og restorativ-  yoga.

Jeg er et meget aktivt menneske som udover mit job som efterskolelærer, har islandsk hest og dyrker crossfit. 

Jeg var faktisk i tvivl om, om jeg kunne finde ro i kroppen til yin-yoga. Men det det gået over alt forventning. Glæder mig altid til tirsdag formiddag, hvor jeg får 1,5 time helt i ro, hvor jeg kun har fokus på min krop, og hvor man i stedet for at presse sin krop lytter til den og mærker efter.

Synes yoga fungerer rigtig godt for mig i samspil med en aktiv hverdag med ”hård træning

Louise

 

HOLDSTØRRELSE

Mine yogahold er på max. 9 deltager

For yderligere spørgsmål eller oplysninger er du velkommen til at kontakte mig på mobil 61 30 85 30 eller info@kostguiden.dk

 

BYTTE HOLD:

P.G.A COVID 19 RESTRIKTIONER ER DET PT IKKE MULIGT AT BYTTEHHOLD.
Er du tilmeldt et af yogastudiet hold, får du muligheden for internt holdene imellem at bytte hold. Dette er en fordel hvis du en uge er forhindret i at deltage på det hold du er tilmeldt.

 

ANDRE FORDELE:
Er du tilmeldt et af Yogastudiets hold, får du rabat på alle Workshops. 

 

UDSTYR:
Yogastudiet har måtter, puder, blokke, bælte, tæpper, lækkert yogatøj mm

 

BETINGELSER:

Din deltagelse er på dit eget ansvar, jeg fraskriver mig ansvar for sygdom, skader eller lignende – men gør mit for at passe godt på dig og minde dig om, selv at mærke efter undervejs.

Der oprettes hold ved 8 deltager

Tilmeldingen er bindende.

Vi er alle forskellige og det er vigtig at tage med i sin yogapraksis