2. – 6. JANUAR 2023

LØGUMKLOSTER REFUGIUM

Balancen mellem krop, sind og sjælen kan være svær – det være sig for såvel den travle som den, der har tid til at tænke over livets mening.

 

Kroppen, sindet og sjælen er en helhed. Gennem blide og nænsomme bevægelser og med fokus på dit åndedræt vil du kunne mærke kroppen på en nye måde. Åndedrættet og nervesystemet påvirker hinanden såvel positivt som negativt, på samme måde som den mad du spiser, påvirker bakterier i tarmen, der igen har indflydelse på dit nervesystem, dit humør og immunforsvar. Undervejs er der oplæg om åndedrættet og nervesystemet, Antiinflammatorisk kost, samt kost der nære tarmen og sindet positivt.

 

Disse dage har fokus på at give kroppen de bedste betingelser. Retræten henvender sig til dig, der ønsker ny viden eller ønsker at ”træde nye stier”. Vi arbejder med kroppen ved stille bevægelse (smidighed, styrke og balance), egen massage med forskellige bolde, åndedrætsøvelser, daglige gåture med reflektionsøvelser m.m

Anita har fokus på bevidst sansning, blidhed og nærvær, når hun guider bevægelse, åndedrættet, yoga og faglige oplæg. Undervisningen er ikke tilsluttet en bestemt yoga retning eller religion.


Alle kan være med.

 

PROGRAM:

Mandag

Fra 14.00                           Indtjekning

14.30 – 15.30                   Velkomst – Kaffe/te og hjemmebag

                                            Introduktion til Stille vandring med refleksion (teori)

15.30 – 17.00                   Oplæg 2: Åndedrættet og nervesystemet – teori og praksis

20.00 – 21.15                   Blid, nærværende, sansende, afspændende og meditativ yoga 

 

Tirsdag

07.00 – 08.00                   Vi vækker kroppen med flow og sansende blide bevægelser 

10.00 – 11.30                   Oplæg 2: Tarme i topform                   

13.00 – 14.30                   Stille vandring med refleksion (ca. 3,5 km)

15.30 – 17.00                   Åndedrættet i bevægelse – teori og praksis

20.00 – 21.15                   Blid, nærværende, sansende, afspændende og meditativ yoga 

 

Onsdag

07.00 – 08.00                   Vi vækker kroppen med flow og sansende blide bevægelser 

10.00 – 11.30                   Oplæg 2: Antiinflammatorisk kost

13.00 – 14.30                   Stille vandring med refleksion (ca. 4,5 km*)

15.30 – 17.00                   Åndedrættet i bevægelse – teori og praksis

20.00 – 21.15                   Blid, nærværende, sansende, afspændende og meditativ yoga 

 

Torsdag

07.00 – 08.00                   Vi vækker kroppen med flow og sansende blide bevægelser 

10.00 – 11.30                   Nye tanker – nye mål – egen proces

13.00 – 14.30                   Stille vandring med refleksion (ca. 4 km*)

15.30 – 17.00                   Åndedrættet i bevægelse – teori og praksis

20.00 – 21.30                   Syng dig i godt humør – fælles hygge

 

Fredag

07.00 – 08.00                   Vi vækker kroppen med flow og sansende blide bevægelser 

09.00 – 10.00                   Opsamling og afrunding

10.00 – 11.30                   Stille vandring med refleksion (ca. 5 km*)

12.00                                  Frokost og farvel og tak for denne gang

 

*Der udleveres ruter på henholdsvis ca. 3 km og ca. 5 km. Hver person vælger efter kunnen.