Den 21. juni er der international yoga dag.

Billedresultat for namaste

I år udbyder jeg 4 x 2 timers yoga workshop til fordel for Marieskolens Pannabane projekt.

Torsdag den 20. juni kl. 17 – 19 Power yoga og yoga nidra afspænding.Tilmelding her

Fredag den 21. juni kl. 9 – 11 Yin/restorativ og yoga nidra afspænding. Tilmelding her

Fredag den 21. juni kl. 14 – 16 Yin/restorativ og yoga nidra afspænding. Aflyst

Fredag den 21. juni kl. 17 – 19 Power yoga og yoga nidra afspænding.  Aflyst

Pris 150 kr. inkl. billetgebyr for 2 times workshop.

Hele beløbet går ubeskåret til eleverne på Marieskolen i Tønder og deres Pannabane projekt. Du kan læse en artikel fra Jv om projektet her.

Marieskolens hjemmeside

Indsamlingsnævnet

Der er 10 pladser til hver workshop, så vent ikke for længe med at tilmelde dig.

Alle workshops afholdes i Yogastudie, Solvang Lydersholmvej 1, 6270 Tønder

YIN OG RESTORATIV YOGA

2 timer med skøn yin yoga kombineret med enkelte restorative yoga øvelser. Der afsluttes med 20 – 30 min. yoga nidra afspænding.

Yin yoga er et fantastisk supplement til al anden træning. Yin yoga er træning af bindevævet.

Bindevæv findes overalt i kroppen som et støttevæv for dine knogler, muskler, organer, blodårer og nervebaner – endda helt ned i celleplan. Med yin yoga stimulerer du dit bindevæv til at blive stærkere og mere fleksibelt.

Yin yoga er enkle siddende eller liggende stræk på 3 – 5 minutter. En nærværende indadvendt praksis, hvor du træner din tålmodighed, accept og udholdenhed. Yin yoga er storset for alle uanset alder, køn og fysisk form.

Restorativt yoga byder på rolige og forsigtige opbyggende
yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. Hver yogastilling holdes i 5-25 min.

Hvis der er behov for at du bliver støttet i de forskellige stillinger har yogastudie mange forskellige former for hjælpemidler/udstyr. Ligeledes har yogastudie gode skridsikre yogamåtter, dejlig varme uldtæpper m.m

Du behøver ingen forudgående kendskab til yin og restorativ yoga.

Stort set alle kan deltage, mænd som kvinder.

POWER YOGA OG YOGA NIDRA AFSPÆNDING

2 timer med fokus på nærvær og bevidsthed i styrkegivende, balance og smidiggørende øvelser.

I power yoga arbejder du alle dine led igennem i dynamiske bevægelser og statiske stræk. Du arbejder med din balance og koncentration, og guides til at være mere indadvendt og meditativ i øvelserne.

Power yoga er mere fysisk anstrengende end i yin og restorativ yoga. Du vil mærke en dejlig varme og pulsen i kroppen, men samtidig også en behagelig ro.

Du guides igennem funktionelle styrkegivende øvelser samt dynamiske flow (solhilsner).

Åndedrættet og den meditative del er en stor del af undervisningen.

Du behøver ikke forudgående kendskab til yoga, men skal kunne stå på alle 4 (hænder og knæ). Yoga er for både mænd og kvinder.

Hvis der er behov for at du bliver støttet i de forskellige stillinger har yogastudie mange forskellige former for hjælpemidler/udstyr. Ligeledes har yogastudie gode skridsikre yogamåtter, dejlig varme uldtæpper m.m

Afslutningsvis guides du gennem en 20 min. yoga nidra afspænding.

Yoga Nidra

Yoga nidra afspænding er at ændre krops og bevidsthedstilstand, så den bliver mere nærværende, oplevende og følsom – en bevidst lyttende afslappet tilstand.

Nidra oversættes som søvn – altså yogisk søvn. Du kommer i en tilstand mellem vågen og søvn.

Videnskabelige studier fra 2002 (London/Danmark) viser ændring i hjernens aktivitet og en forøgelse på op mod 65 % af dopamin (hjernens lykkemiddel). Studierne er foretaget på yogalærere der lyttede til yoga nidra samtidig med at de fik foretaget en scanning af hjernen.

En yoga nidra afspænding kan vare fra 20 min og længere.

Yoga kan give dig en god kropslig balance.

Yoga kan hjælpe dig med at skabe balance i dit indre liv, så der er større harmoni mellem dine handlinger, og de ting, du faktisk gerne vil i dit liv.

Yoga er ingen mirakelkur, den kan få dig til at håndtere stres i din krop på en positiv måde, sådan at kroppens nervesystem hele tiden er i balance. Du lærer at mærke efter hvad der føles rigtig for dig, sådan at du kommer tættere på dig selv.

Yoga er med til at give dig en større bevidsthed.