Funktionel og meditativ yoga

Der er fokus på nærvær og bevidsthed i styrkegivende, balance og smidiggørende øvelser. Roligt bliver du guidet gennem kroppen, men der er også plads til smil, et godt grin og spørgsmål i undervisningen.

I undervisningen vil du også blive guidet igennem forskellige energigivende flows.

Åndedrættet og den meditative del er en stor del af undervisningen.

Som afslutning veksles mellem afspænding, visualiserings meditation, yoga nidra og guidet meditation.

I funktionel og meditativ yoga inddrager jeg det bedste fra yogastilarterne hatha, vinyasa, yin, og restorativ yoga. Jeg tillader også, at jeg fletter min viden om funktionel neurologi ind i undervisningen. Ind i mellem bruger vi bløde bolde til at massere bindevævet.

Yin Yoga

Yin yoga er et fantastisk supplement til al anden træning. Yin yoga er træning af bindevævet.

Bindevæv findes overalt i kroppen som et støttevæv for dine knogler, muskler, organer, blodårer og nervebaner – endda helt ned i celleplan. Med yin yoga stimulerer du dit bindevæv til at blive stærkere og mere fleksibelt.

Yin yoga er enkle siddende eller liggende stræk på 3 – 5 minutter. En nærværende indadvendt praksis, hvor du træner din tålmodighed, accept og udholdenhed. Yin yoga er storset for alle uanset alder, køn og fysisk form.

Restorativ yoga

Restorativt yoga byder på rolige og forsigtige opbyggende
yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. Hver yogastilling holdes i 5-25 min.

Andet:

I min planlægning af programmerne, tænker jeg også chakraenergisystemerne og meridianenergibanerne med ind i undervisningen. 

Jeg udvikler løbende min undervisning – dels via egen praksis, men også relevante kurser og efteruddannelser.

Yogastudie tilhører ikke nogen bestemt yogaretning. Jeg har været under uddannelse hos Yogahuset i Odense, der tager udgangspunkt i Hatha og iyengar yoga. Jeg har Jo Phee´s yin yogalæreruddannelse, samt efteruddannelse i yin yoga hos Yvonne Hansen. Derudover har jeg taget en del kurser i anatomi, neorologi, åndedrættet, kurser med fokus på åndedrættet m.m.

Jeg forsøger, at hjælpe alle deltager til at får det bedste ud af stillingerne, sådan at de enkelte stillinger udføres anatomisk efter den enkeltes krop og skelet variation.

Jeg har en intension om, at forstå yogaen fra så mange vinkler som mulig, og med respekt for det som ikke skal forstås.

Hvis der er behov for at du bliver støttet i de forskellige stillinger har yogastudie mange forskellige former for hjælpemidler/udstyr. Ligeledes har yogastudie gode skridsikre yogamåtter, dejlig varme uldtæpper m.

Holdstørrelse

Mine yogahold er på 10 deltager.

Hold tidspunkter August 2019 til april 2020

Tirsdage:

kl. 09.00 – 11.00 Yin og restorativ yoga

4 ledige pladser

kl. 17.00 – 18.30 Funktionel og meditativ yoga (begynder og fortsætter) venteliste

kl. 19.00 – 20.30 Funktionel og meditativ yoga (begynder og fortsætter) Venteliste

Onsdage:

kl. 17.00 – 18.30 Funktionel og meditativ yoga venteliste

kl. 19.00 – 20.30 Funktionel og meditativ yoga venteliste

Torsdage:

kl. 08.00 – 09.30 Funktionel og meditativ yoga venteliste

kl.. 10.00 – 11.30 Funktionel og meditativ yoga

4 ledige pladser

Pris for 26 uger:

Yin og Restorativ yoga (2 timer x 26) 2600 kr.

Funktionel og meditativ yoga (1,5 time x 26) 2080 kr.

Du modtager en faktura med betalingsoplysninger og startsbrev. Du kan betale beløbet i 2 rater.

Hvis du efter 1. yogatime finder ud af, at holdet ikke er noget for dig, får du det fulde beløb retur.

Tilmelding:

Skriv en sms 6130 8530 eller mail til info@kostguiden.dk med navn, telefonnummer og emailadresse og det ønskede hold.

Hvis det ønskede hold er fuldtegnet, skriv endelig en sms på 61308530 eller mail til info@kostguiden.dk, for at høre om der er plads på et hold eller at komme på venteliste.

For yderligere spørgsmål eller oplysninger er du velkommen til at kontakte mig på mobil 61 30 85 30 eller info@kostguiden.dk

Betingelser:

Din deltagelse er på dit eget ansvar, jeg fraskriver mig ansvar for sygdom, skader eller lignende – men gør mit for at passe godt på dig og minde dig om, selv at mærke efter undervejs.

Der oprettes hold ved 8 deltager